Oddychanie podczas pływania – jak oddychać pływając?

oddychanie podczas pływania

Nauka odpowiedniego, świadomego oddychania to często jedno z trudniejszych wyzwań, przed którymi stajesz, kiedy uczysz się pływać, a także wtedy kiedy już dobrze pływasz, ale chcesz poprawić swoje wyniki. Początkujący pływacy mają tendencję do podnoszenia głowy nad wodę, gdy zabraknie im powietrza, przez co nie mogą złapać odpowiedniego rytmu oddychania w wodzie. Sprawia to, że szybciej się męczą i wolniej pływają. Nauka prawidłowego oddychania podczas pływania Plavita Sadhana jest niezbędnym krokiem do poprawy swoich pływackich umiejętności.

Oddychanie podczas pływania

Oddychanie – w codziennym życiu przychodzi nam całkowicie naturalnie. Jest to czynność, którą wykonujemy bez przerwy i świadomej myśli – oddychanie jest kontrolowane przez autonomiczny układ nerwowy. W razie potrzeby możemy oczywiście przejąć świadomą kontrolę nad oddechem.

Oddychanie podczas biegania, jazdy na rowerze czy tańczenia jest o wiele łatwiejsze niż podczas pływania. Z punktu widzenia początkującego pływaka prawidłowa technika oddychania składa się z dwóch podstawowych aspektów.

  1. Zanurzenie twarzy w wodzie podczas pływania
  2. Rytm oddychania podczas pływania

Oddychanie w wodzie – twarz pod wodą

Trzymanie twarzy w wodzie jest pierwszym krokiem przy nauce pływania, ponieważ jeśli będziesz pływać z podniesioną głową lub twarzą nad powierzchnią wody, nogi i biodra będą niezmiennie opadać. Pozycja z uniesioną głową i obniżonymi biodrami tworzy większy opór wody i wymaga włożenia w ruch większej siły. Zmusi cię do podjęcia dodatkowych przerw na odpoczynek w trakcie treningu, gdy Twoje tętno wzrośnie i nie będziesz w stanie nadążyć za zapotrzebowaniem mięśni na tlen.

Istnieją różne sztuczki, aby utrzymać twarz w wodzie. Upewnij się, że masz wygodne i szczelne okulary do pływania. Skup się na patrzeniu na dno basenu. Jeśli odczuwasz niepokój związany z zanurzeniem, zrób sobie krótką przerwę. Pamiętaj, że będąc w basenie pod okiem trenera nic złego Ci się nie stanie. Pomocne będą w tym lekcje pływania Plavita Sadhana z trenerem z ASY Studio.

Rytmiczne oddychanie podczas pływania

Gdy już czujesz się pewniej podczas pływania z głową w wodzie, musisz dowiedzieć się, jak i kiedy oddychać. Kluczowym działaniem jest tu rozpoczęcie wydechu przez nos / usta, gdy tylko skończysz wdech.

Głównym problemem, który można zauważyć u początkujących pływaków związany z oddychaniem, jest wstrzymywanie oddechu, gdy ich twarz znajduje się w wodzie, a następnie szybki wdech i wydech, kiedy wynurzają twarz z wody. Skutkuje to słabym, płytkim oddechem i szybkim gromadzeniem się dwutlenku węgla w płucach. Osoby, które pływają w ten sposób zazwyczaj szybko muszą robić sobie przerwę na odpoczynek.

Kluczem do prawidłowego oddychania podczas pływania jest powolne wydychanie powietrza, kiedy masz twarz zanurzoną w wodzie. Kiedy wynurzasz usta ponad powierzchnię wody, Twoje płuca są w większości puste i gotowe do przyjęcia świeżego oddechu. Powinieneś zacząć wydychać powietrze przez nos / usta zaraz po zakończeniu brania wdechu. Nie ma przerwy. Jest to stały rytm oddychania podczas pływania.

Plavita Sadhana a prawidłowe oddychanie podczas pływania

Plavita Sadhana to technika pływania z metodą oddychania pochodzącą z jogi. Takie ćwiczenia pozwalają zmniejszyć częstotliwość rytmu oddechowego i spowolnić oddychanie.

Plavita Sadhana nazywana jest “Jogą w wodzie”. Łączy w sobie aqua aerobik, pływanie, nurkowanie i ćwiczenia oddechowe w wodzie. Jest odpowiednia zarówno dla kobiet i mężczyzn na każdym poziomie zaawansowania w pływania. Pozwala poprawić swoją formę i kondycję, znormalizować stan psycho-emocjonalny oraz znaleźć harmonię z otaczającym światem.

Na zajęciach Plavita Sadhana będziesz mógł:

  • nauczyć się rozluźniać te mięśnie, które nie biorą udziału w wykonywaniu ruchu podczas pływania – dzięki czemu będziesz oszczędzał siły podczas wyścigów
  • zwiększyć swoją wytrzymałość
  • dowiedzieć się, jak kontrolować i zmieniać rytm oddechowy

Osiągnięcie dobrej techniki oddychania podczas pływania jest prawdopodobnie największym wyzwaniem dla osób, które zaczynają swoją przygodę z tym sportem. Nieprawidłowy rytm oddechu może przełożyć się na niewłaściwą technikę pływania i brak chęci do dalszej nauki. Na naszych zajęciach Plavita Sadhana pomożemy Ci nauczyć się najważniejszych rzeczy dotyczących pływania, tak abyś mógł czerpać z niego jak największą przyjemność oraz damy Ci gotowe metody na zwiększenie swoich osiągnięć w pływaniu!


Żródło: https://www.active.com/triathlon/articles/proper-breathing-technique-for-swimming-875008

Zalety pływania Plavita Sadhana – kurs pływania Warszawa

kurs pływania warszawa, plavita sadhana

Pływanie to jeden z najpopularniejszych sportów w Polsce, który może uprawiać niemal każdy. Poznaj najważniejsze zalety pływania i dowiedz się, jakie korzyści może Ci przynieść kurs pływania Warszawa Plavita Sadhana w ASY Studio!

Zalety pływania

1. Pływanie a odchudzanie

Pływanie to świetny sposób na spalanie kalorii. Po ok. 20 minutach treningu organizm zaczyna czerpać energię potrzebną mu do pracy z zapasów zgromadzonego tłuszczu, co przekłada się na wyszczuplenie sylwetki.

2. Pływanie jako rehabilitacja

Rehabilitacja w basenie sprzyja odciążeniu kręgosłupa i aparatu ruchu. Zalety pływania Plavita Sadhana to m.in. zniwelowanie bólu w odcinku lędźwiowym, a także dolegliwości w odcinku szyjnym.

Pływanie Plavita Sadhana to ćwiczenia uaktywniające stawy międzykręgowe, które są odpowiedzialne za amortyzację oraz ruchomość całego szkieletu. Dzięki rehabilitacji w wodzie kręgosłup staje się bardziej ruchomy.

3. Wzmocnienie siły kości

Masa kostna zmniejsza się wraz z wiekiem, szczególnie u kobiet. Pływanie może pomóc w zapobieganiu utracie masy kostnej wywołanej wiekiem, a także jest pomocne dla osób z bólem stawów lub zapaleniem stawów.

4. Poprawa zdrowie serca

Pływanie Plavita Sadhana wzmacnia również najważniejszy mięsień w ludzkim ciele – serce. Poprawia krążenia krwi zmniejszając ryzyko m.in. zbyt wysokiego ciśnienia krwi i choroby wieńcowej.

Poziome ułożenie ciała podczas pływania sprawia, że serce pompuje krew bez oporów związanych z działaniem siły grawitacji. Objętość krwi wypływającej z serca przy jednym skurczu zwiększa się o 20 proc., a tętno spoczynkowe spada, także dzięki temu, że temperatura ciała w wodzie się obniża.

5. Zwiększa koordynację

Pływanie Plavita Sadhana to jeden z najlepszych sposobów na poprawę koordynacji ruchowej i wydolności, tym bardziej, że podczas tej aktywności kluczowe jest prawidłowe skoordynowanie oddechu i ruchu. Pozwala to zyskać nowe umiejętności i zwiększyć świadomość swojego ciała.

6. Zmniejsza częstotliwość ataków astmy

Astma jest spowodowana stanem zapalnym w drogach oddechowych, który je blokuje i powoduje trudności w oddychaniu. Nauka odpowiedniego oddychania podczas ćwiczeń Plavita Sadhana Różne może pomóc w zmniejszeniu liczby ataków astmy i wpłynąć na komfort codziennego życia osób borykających się z tą chorobą.

7. Pozytywnie wpływa zdrowie psychiczne

Stres, lęk i depresja to kwestie zdrowia psychicznego, których nie należy ignorować. Pływanie uwalnia endorfiny oraz powoduje reakcję wzrostu nowych komórek mózgowych w części mózgu, która zanika pod wpływem przewlekłego stresu. Ruchy unoszące ciało w wodzie powodują rozciąganie mięśni, zaś ćwiczenia Plavita Sadhana uczą rytmicznego, świadomego oddychania co rozluźnia psychicznie, emocjonalnie i fizycznie. Wprowadza osobę pływającą w stan podobny do medytacji, co dzieje się w przypadku praktykowania jogi.

Kurs pływania Warszawa Plavita Sadhana to połączenie wszystkich zalet pływania, a także korzyści, które niesie medytacja i nauka świadomego oddychania znanego z ćwiczeń jogi. Zapisz się na zajęcia Plavita Sadhana – kurs pływania Warszawa ASY Studio!

Plavita Sadhana, czyli połączenie gimnastyki w wodzie i jogi

plavita sadhana

Pływanie to jedna z bardziej przyjemnych i relaksujących sportów. Joga zaś to system ćwiczeń, który odprężą całe ciało i umysł. Czy wiesz, że istnieje połączenie tych dwóch aktywności fizycznych? Poznaj Plavita Sadhana!

Czym jest Plavita Sadhana?

Plavita Sadhana można porównać do aqua aerobiku. Jest to rodzaj aktywności fizycznej rekreacyjnej odpowiedniej zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, dla bardzo wysportowanych i tych mniej. Oprócz technik jogi, obejmuje też ćwiczenia oddechowe wykonywane na lądzie i w wodzie oraz całkowite zanurzenie w procesie interakcji ze środowiskiem wodnym. Plavita Sadhana pozwala poprawić formę fizyczną, znormalizować stan psycho-emocjonalny i znaleźć harmonię z samym sobą i otaczającym światem.

Autorem i twórcą Plavita Sadhany jest Andrey Vladimirovich Sydersky, który to połączył specjalną technikę oddechową w wodzie z nowoczesnym pływaniem sportowym i nurkowaniem swobodnym. W trakcie ćwiczeń stosuje się różne odmiany podstawowych stylów pływania z określonym rytmem oddychania (oraz wstrzymywania powietrza) na powierzchni lub pod wodą. Ćwiczy się na różnych odległościach ze zmianą intensywności ćwiczeń.

Plavita Sadhana – joga w “stanie nieważkości”

Ziemska grawitacja nieustannie stwarza warunki do treningu ciała i można powiedzieć, że joga to „gimnastyka grawitacyjna”. Woda ma jednak wyjątkowe właściwości: hydro-nieważkość pozwala rozładować napięcia mięśni i stawów, a gęstość wody “naciskając” na klatkę piersiową uczy prawidłowego oddychania, co przyczynia się do rozwoju i zwiększenia siły płuc oraz mięśni odpowiadających za oddychanie. Środowisko wodne stworzyło wszystkie niezbędne warunki, które pozwalają nauczyć się kontrolować oddech.

Zajęcia Plavity Sadhany opierają się na pływaniu rekreacyjnym, nauce odpowiednich ruchów w wodzie oraz precyzyjnej synchronizacji już przepracowanych, technicznie poprawnych ruchów z właściwym oddychaniem. Pozwala to na bardziej efektywne pływanie – szybsze przemieszczanie się ze zmniejszeniem częstotliwości rytmu oddechu. Co więcej, zwiększysz swoją wytrzymałość, co pozwoli Ci pływać na dłuższe odległości z mniejszym zmęczeniem oraz będziesz w stanie osiągnąć lepsze wyniki sportowe.

Podsumowując, ćwiczenia Plavita Sadhana to praca z uwagą, ruchem i oddychaniem, która prowadzi do stanu spokoju, dystansu i wewnętrznej ciszy.

Plavita Sadhana gimnastyka w wodzie Warszawa ASY Studio

Uważamy, że pływanie to praktyka, która pozwala udoskonalić wiele umiejętności. Uczymy świadomej kontroli ruchów i oddychania w stanie nieważkości korzystając z najbardziej efektywnych ćwiczeń i programów szkoleniowych do nauki pływania dla dorosłych.

Wierzymy, że każdy może nauczyć się dobrze pływać, niezależnie od wieku i poziomu sprawności.

Przekonaj się o tym na naszych zajęciach!

Szczegółowe informacje i zapisy: tеl.: +48 536 878 523.

Na podstawie: https://plavita-sadhana.com/about-us/

Pływanie i joga

Fakt, że pływanie harmonijnie rozwija wszystkie grupy mięśni, wzmacnia układ sercowo-naczyniowy, zwiększa pojemność życiową płuc, trenuje koordynację ruchową, wytrzymałość, szybkość reakcji – znany jest wszystkim. Chęć odwiedzenia basenu odczuwa wielu. Ale entuzjazm często kończy się staniem przy barierkach i obserwowaniem tego, jak pływają inni. Więc gdzie można nauczyć się pływać? A jeśli już masz umiejętności, co można zrobić dalej? I dlaczego w ogóle jogin powinien pływać?

Woda stawia wymagania bezkompromisowe: cyklicznie powtarzające się ruchy są nierozerwalnie i harmonijnie związane z rytmem oddechowym. Powstaje potrzeba w zarządzaniu uwagą: następują po sobie skupienie i dekoncentracja, napięcie i relaks, powiązane ze sobą są ruchy i oddychanie.

W pierwszej kolejności w procesie treningowym należy zapoznać się z gęstością i oporem wody, ćwiczyć wydechy do wody, zanurzenie i otwieranie oczu w wodzie, unoszenie się i leżenie na wodzie. Uwidoczni się relacja między barierami psychologicznymi i napięciem mięśniowym.

Następne w kolejności jest szkolenie swobodnego przemieszczania się w nietypowym dla nas środowisku, opanowanie technik pływania stylami sportowymi. Przychodzi rozluźnienie i poślizg, pojawia się możliwość czucia wody.

Rozpoczęcie treningów „plavita-sadhana” ma sens dopiero po etapie oswojenia z wodą i nauki pływania głównymi stylami sportowymi. Ćwiczenia oddechowe w wodzie pomogą opanować umiejętność przełączania się pomiędzy różnymi rodzajami rytmów oddechowych podczas pływania i nurkowania.

Woda może odzwierciedlać nie tylko świat zewnętrzny. Zanurzając twarz w wodzie, spotykasz samego siebie, swoje lęki i pragnienia. Pojawia się możliwość pozbycia się barier psychologicznych i fizycznych, odnaleźć radość i swobodę komunikacji z wodą. Nie ma czasu, aby stać bez celu przy barierkach i czekać, że pewnego dnia wszystko zrobi się samo.

Regularne treningi pływania + gimnastyka oddechowa w wodzie w Warszawie na ul.Gładka 18.